zaterdag 15 februari 2014

Wist je dat?

Waar is de tijd dat er overal wist-je-datjes te lezen waren?
Een format waar weinig op te beknibbelen valt, me dunkt!

WIST JE DAT:

  • we hier al bijna vier maanden zijn?
  • ik drie maal per week ga zwemmen én drie keer per week ga lopen!
  • telkens niet echt lang of veel, maar toch?
  • als ik dus zou afvallen van discipline, mijn BMI zou al lang een perfect peil hebben bereikt!
  • ik al een goeie vriendin ben met Evy Gruyaert?
  • ik één keer thuis was net voor het onweer en er een andere keer middenin zat?
  • dat Evy dacht wel goed vond? Ik ben fier op jou, zei ze!
  • er na 21u niemand in het zwembad is, nochtans open tot middernacht?
  • ik al zwemmend wel geïntimideerd geraak door een meeuw-achtige vogel, maar dat ik die blijf negeren (het is een vogel, het is een vogel, het is ...) en verder zwem?
  • Michiel al weken geblesseerd is door een verstuikte voet twee maanden geleden?
  • we al twee leuke zaterdagse lunchplekken hebben gevonden? 
  • ik mijn job mis!
  • mijn collega's fantastisch bezig zijn en mij totaal niet nodig hebben?
  • melk hier verkocht wordt in een soort van plastiek zakken? 
  • dat ik nog geen enkele keer zo'n zak hebben kunnen openen zonder smossen?
  • dat Oona dat er altijd nog eens inwrijft?
  • we over twee weken op reis naar Patagonia gaan?
  • Oona en ik gisteren naar de bib zijn geweest?
  • dat ik daarover een apart blogberichtje zal schrijven?
  • je dat natuurlijk niet kon weten en dat dat dus eigenlijk een stomme vraag is?
  • ik vandaag €9,38 uitgaf voor een klein bakje pijnboompitten!
  • dat wel gesmaakt heeft?
  • we intussen een auto hebben?
  • waar ik uiteraard niet mee kan parkeren, zeker niet in die supersmalle ondergrondse garage onder onze toren?
  • met veel tristesse het mobiliteitsnieuws in Antwerpen volg?
  • ik intussen speciaal naar het postkantoor in de oude stad ga omdat ze daar wél mooie zegels plakken (en geen lelijke etiketten) voor het briefschrijfproject?
  • ik ook een kookcursus volgde?
  • ik dus nu empanadas/pizzas/hartige taarten bak à volonté?
  • Michiel nu vaak 'on site' gaat werken wat zoveel betekent als aan de andere kant van het stad waar ze den breakwater gaan bouwen?
  • hij daar al drie dagen lang rijst met bonen krijgt?
  • de eerste dag ik toevallig ook bonen had klaargemaakt, kei lekker trouwens?
  • er eigenlijk wel wat volk over de vloer komt? Er passeerden al collega's van Michiel, zijn baas uit België, studenten uit Leuven, en een neef die op een cruiseschip werkt? 
  • en dat er dan nog een vriend langskomt die in Buenos Aires zit voor een tijdje en ook nog Michel die we hebben ontmoet in Chile en prompt hebben uitgenodigd in ons appartement?
  • er momenteel vier IMDC-collega's hier zijn?
  • de Spaanse lessen op dinsdag en donderdag alsmaar leuker worden, dus het moet toch zijn dat we vooruitgang maken!
  • we iedere week (ja, echt iedere week) een opstel moeten schrijven? 
  • ik heel veel goesting heb in een pannenkoek met kindjessuiker?
  • Oona soms vergeet om mij nog een kus te geven omdat ze zo enthousiast haar klasje binnenloopt?
  • ge bij het typen van wist-je-datjes ook ineens uitroeptekens begint te typen! Sebiet begin ik nog met hoofdletters ook, hou me tegen!!
  • ik nu niet meer wat schrijven?
  • ik dus ga stoppen?
  • (dit nu eenmaal de manier is waarop ge échte wist-je-datjes moet afsluiten?)


Amai, dat was plezant.
Ik moet dat meer doen, bloggen in de stijl van een rakwi*-programma uit de jaren negentig.


*rakkers-kwiks, chiro dus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten