dinsdag 24 december 2013

Run, Katelijne, run!

Oh, wat is lopen toch heerlijk. Een fantastische sport. Om 7u opstaan, schoentjes aan en de wereld ligt aan mijn voeten. Adem in, adem uit, het leven kan beginnen.

Say whaaaaaaat?

Inderdaad, dat dacht ik ook. Zal ik over een paar maanden écht zo'n blogberichten schrijven? Ik betwijfel hoop het.


Het begon zaterdag toen ik een paar sportschoenen ging kopen. Vooral voor de komende reizen (euh ja, er zijn er al drie gepland). En misschien dan toch maar een sportschoen waar ik toch mee zou kunnen lopen. Ik ging voor een fancy model en een gewoon model. Ah ja, want het was een paar kopen en een paar gratis. Ik kocht een loopshortje en dan ook maar een t-shirt, want het was een kledingstuk kopen en eentje gratis. De marketingstrategie van deze Reebok winkel werkte perfect.





En dan sprak het lief motiverende woorden en vertrok ik deze ochtend gewoon. Start-to-run, uiteraard, iederéén doet dat.

Het viel mee want ik was de kutmuziek bij de spinninglessen beu. En de daarbijhorende loze videoclips, aargh. Maar even een complimentje voor mezelf: ik ben ruim vier weken drie keer per week gaan spinnen en dat meestal om 7u 's ochtends, ik heb maar twee lessen geskipt.
Conditioneel ging het lopen goed, ik kon gerust veel meer lopen. Maar wie al eens zo'n schema van dichterbij heeft gekeken weet ook dat die eerste les echt níks voorstelt, dus ik moet maar niet te fier zijn op mezelf.
Het uitzicht, ja, dat viel ook wel mee. Ik loop langs de ene baai



naar de andere baai



en ik passeer ook dit


Waarom iemand dacht 'ik zet hier een gebouw met een minaret' is me een raadsel. Waarop iemand anders moet gedacht hebben 'en we zetten hier het zoölogisch museum in'. Rare mensen hier, ik zei het al.

Uiteraard viel er ook heel wat tegen. Maar het is hier dertig graden, het is bijna Kerstmis, dus geen plaats voor negativiteit. De problemen dus mét oplossingen:

  • pijntje aan mijn achillespees: onderzoeken of het aan mijn voet of schoen ligt. Compeed plakken indien nodig. Rustig blijven en bedenken dat zo'n nieuwe schoen, hoe blits ook, misschien moet wennen aan mijn voet
  • pijntje aan mijn lies: braaf het schema volgen en niks overhaasten
  • oortjes die uit mijn oren vallen: oortjes vallen altíjd uit mijn oren, zelfs als ik doodstil zit op de trein (in een ver, ver verleden lijkt dat al). Optie koptelefoon uitproberen
  • alleen een motiverende stem en geen muziek -> oplossen met Spotify, start-to-run podcast of wat dan ook
En dan moet ik mijn jaarlijks blogbericht met voornemens nog schrijven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten