donderdag 26 juli 2012

Vakantieeeeeee!

De eerste vakantiedag was meteen een ideale vakantiedag.

1. Zon

2. zomerse lunch 
- pakje lui wijven sla
- kerstomaatjes
- schalulleke, fijn gesneden
- garnaaltjes
- halve galia meloen in bollekes
 +Vinaigrette maken van 2 passievruchten, notenolie, beetje rode wijnazijn, peper en zout.
Alle ingrediënten moeten goed koud zijn dan smullen maar.

 3. iets creatiefs 
Dat werd een badcape. Met een paddenstoelenstofke van Stoffen Eclips.
Want ons schatje zal willen zwemmen in een koud Pools meer en dan moeten we haar mooi en zacht warm kunnen wrijven.

4. iets grappigs en iets met de fiets
Michiel had het voorspeld, het was buitengewoon grappig en hij was er niet bij. Mijn fiets is nogal breed met gevulde fietszakken en ik vergeet dat soms. Ik was met Oona een fietstochtje aan het maken dwars door 't stad. Een brede straat en ik fiets even op het voetpad, want heb blijkbaar het fietspad aan de overkant gemist. Een hindernis: een terras. Ik denk dat ik er wel tussen kan, maar oh nee, daar knalt een bloembak met een nep-bonsai omver. Geen erg, ware het niet dat er duizenden bruine korrels in die bak zaten. Duizenden korrels op de grond, tussen de kasseistenen, de terrasplanken...De zaakvoerder (of een ober met pretentie) was zo kwaad maar kon niet uitvliegen tegen mij omdat zijn klanten op dat terras zaten. Zijn mondhoeken trilde. Ik schoot bijna in de lach. Ik drong aan om het op te ruimen, gaf Oona mijn sleutels om mee te spelen, en zat vervolgens tien minuten gebukt bruine korrels op te vegen. Met een rokske dat daar eerder kort voor was. Zo grappig.

5. een terraske
Dat werd Bartilia, caféke met een leuk terras en een héérlijke home made ice tea.

6. iets nieuw
De laatste soldekes, topidee op zo'n hete dag, de winkels waren leeg. Oona heeft mijn dik gat wel aan heel den HEMA laten zien toen ik bikini's stond te passen en ze met het paskotgordijn aan het spelen was, maar dat vonden wij gewoon allebei grappig.

7. iets met water
Park Spoor Noord blijft geweldig. Ook al kunt ge tegenwoordig overal Bionade drinken en zijn er nog duizend andere mensen die ook een ligstoel proberen te veroveren. Dikke fun voor Oona in het water.



Wat een prachtig begin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten