dinsdag 22 december 2020

Juno spreekt (afl.9)

Ze groeit en praat maar door. En ik ben stapelzot van haar haren, haar lach en haar praatjes. 

De voorbije maanden mocht ik weer een paar pareltjes noteren:

  • Leg maar op de stafel (stapel dus)
  • Mag ik je bahe eens aandoen, mama? (bh)
  • Tanfottels (de opvolger van tanpoffels)
  • Eten we nog eens vofant?  (vol-au-vent)
  • Ik dans in mijn bloemenparijs!
  • Nog wat glitter voor de mooitheid.
  • Wist je dat ik van vlees ben gemaakt?
  • Dat was maar een verzinning.
  • Als je getikt bent, dan word je gevrijd.
  • Kom kijken mama, we maken een schimmelspel! 
  • Ik heb geen vreesthoogte.
  • Ik droomde van tomaat en komkommer. En abogado (avocado). En die droom heb ik opgegeten en nu ben ik wakker.
En verder zijn de dingen nog altijd vaak pakop en ook wel hegeim. Heerijk. 








Hier nog meer Juno Spreekt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten