woensdag 16 januari 2019

Oona spreekt (en dat is ook best grappig)

Oona, zeven jaar en een half, geniet al evenzeer van de uitspraken van Juno als ik. 'Zet dat op je lijstje, mama!'. En toen vroeg ze me waarom zij geen lijstje had.. Ik kon zo een paar grappige uitspraken van haar herinneren, dus inderdaad...

Dit zijn mijn favoriete Oona uitspraken van de voorbije maanden:
  • Ik ga die tekening gebruiken als inspirering
  • Ik mag morgen naar het leerlingenappartement (= leerlingenparlement)
  • Als ik een dierenarts was, ik zou dat konijn repareren.
  • Ik wil niet dat ze over mij rottelen!
  • Oh nee, een vermoordenaar.
  • Actie nood! Actie nood! 
  • Let op voor die boomstronkels!
  • Ik moest iets halen voor de juf op het sextariaat.
  • Ik eet heel graag walrusnoten.
  • Wij zijn toch eens naar Plopsadorie geweest? (Plopsa Indoor)
En verder hadden we nog een heerlijk taalfilosofisch gesprek over binnenste buiten. Want het omgekeerde daarvan in woorden (buitenste binnen) is net hetzelfde! Ja ja, denk daar maar eens over na! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten