maandag 31 maart 2014

Ik mis Vlieg


Home

Ik mis Vlieg.


Jouw Vliegje, zoals Oona dat zo mooi zegt als ze hier een rondslingerende badge van de Bende van Vlieg in haar handen houdt.
Ik mis mijn job.

De grootste aanpassing aan het leven hier in Montevideo? Niet de taal, niet de mensen, het ontbreken van kindjessuiker of het gebrek aan een leuke, veilige speeltuin. Maar wel dat ik nu geen job heb. Dat had ik toch wat onderschat. Van een heel leuke job naar geen job, dat is wennen. Niet dat ik me niet kan bezighouden, er is altijd genoeg te doen, ik heb me nog niet vaak verveeld. Maar ik mis de drive. De collega's. Het plannen, bedenken en oplossen. Zelfs de honderden e-mails en de vergaderingen die uitlopen. En waarom ik hier dan niet werk? Daar zal ik een andere keer over schrijven. Maar de belangrijkste reden is toch vooral dat het praktisch niet lukt.

Het klassieke antwoord is dat iedereen dat wel eens zou willen, zo een jaartje ertussen uit, helemaal niks moeten, veel tijd voor je gezin en dan nog in een land waar het over het algemeen goed leven is! Dat is zeker waar, maar ik ben vertrokken op een moment dat het allemaal heel goed ging, ik stond niet op randje van oververmoeidheid of burn-out of wat dan ook. Eigenlijk was mijn leven best in balans in oktober. Maar zo'n kans komt natuurlijk niet elke dag. En ik ben nog altijd blij dat we ervoor zijn gegaan. Maar dat neemt niet weg dat ik mijn job gewoon mis, en dat eigenlijk elke dag.

Deze week lanceert Vlieg een nieuwe campagne. En wat voor eentje. Met een radiospot en tv-spots. Ik vind het zeer geslaagd. Mooi werk van de collega's, het is heel leuk om te zien dat het zo goed gaat (al is het achter de schermen wellicht kei hard werken)!



Ik hoop dat nog meer mensen Vlieg en zijn Bende gaan ontdekken. Want dat maakt dat ik er toch zo graag voor werk: ik vind dat zelf zo'n goed idee! Trek erop uit en kies eens iets anders dan het klassieke pretpark of zwembad. Het Bakkerijmuseum in Veurne als je aan zee bent en het snertweer is. Het museum voor Natuurwetenschappen in Brussel omdat je anders nooit in onze hoofdstad komt en die dino's gewoon geweldig zijn. Een zot vakantiekamp. Of een theatervoorstelling in het cultuurcentrum, gewoon in uw eigen stad!

We zijn bijna in de helft van dit jaar loopbaanonderbreking. Het is nog iets te vroeg om al af te tellen naar de dag dat ik meer naar Brussel mag boemelen. Daarom een oproep. Zoek op UiTmetVlieg.be een tof uitstapje, grabbel wat kinderen bijeen en laat mij en de rest van de wereld weten hoe het was via de Bende van Vlieg. Daar zou ik nu eens heel blij van worden, zie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten