zondag 24 februari 2013

40 dagen zonder weggooien

Al mijn dagen zijn zonder vlees. Ik kan nog wel wat extra inspanningen doen met vis uiteraard. Maar ik dacht aan deze periode voor nog een laatste voornemen: minder eten weggooien.

We gooien blijkbaar 89 kilo weg per jaar, ok, dat is niet allemaal rechtstreeks, maar ik schaam me toch over wat ik allemaal weggooi. Sinds het begin van de vasten (want daar komen die 40 dagen van hé, ketters!) noteer ik dus wat ik allemaal weggooi. Niet teveel zever over een druppel op een hete plaat enzo, ik vind het gewoon niet ok, het gemak waarmee ik iets in de vuilbak kieper.

Het voorlopige lijstje:

  • een stukje beschimelde kaas
  • een restje soep (de rest ingevroren, maar het kon niet meer bij in het potje) 
  • een restje appelmoes 
  • een restje komkommersla en verse kaas ( we waren in Keulen en hadden geen zin in uitlopen potjes in de rugzak 
  • een homp compleet hard stokbrood 
  • een pistolet
  • twee verse lasagnevellen vergeten werden in de koelkast
  • wat restjes op mijn bord op restaurant (groenten die iets te knapperig waren)
  • vijf vervallen pitabroodjes
  • een restje veggie broodsmeersel 
Het valt nog mee, maar ik vrees voor de lijst na veertig dagen. Wie doet er mee?


Kijk ook naar de Koppen reportage



Geen opmerkingen:

Een reactie posten