vrijdag 28 september 2012

Ontbijten in Antwerpen: deSingel Grand Café

Een Grand Café naast een Olympisch zwembad, komt dat even goed uit. Ik heb er een kilometertje in het water opzitten als Michiel en Oona me vrolijk begroeten in het nieuwe deel van deSingel waar nu ook een café en restaurant is. Een veggie versie van het groot ontbijt want ik heb reuze honger. Een vergissing van de keuken want bij het veggie-ontbijt ligt een rolleke hesp en préparé (of amercain? hoe zit dat eigenlijk? Ik heb dat denk ik nog nooit mijn leven gegeten). Een paar minuten later een nieuwe poging en één van obers ziet ook dat er nu een stukje gerookte zalm op ons bordje ligt. Nu geen probleem, we eten wel vis (al denk ik er soms aan om dat ook van mijn menu te schrappen). Wat een lekker elegant ontbijtje, mooi gepresenteerd. Een fijn fruitslaatje, heel lekkere yoghurt, een toastje met brie, noten en honing, mozarellabollekes, lekkere pistoletjes (al mocht dat er eentje meer zijn) en een goede croissant. Maar bovenal: een perféct zachtgekookt eitje.
Echt gezellig is het daar niet, ik heb het soms liever wat smossig à la Lunchbox, maar het is tenslotte zondag en ik moet aan mijn status werken.
Voor de gierigaards: met een bongobon is het iets goedkoper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten