donderdag 24 mei 2012

Schuldig verzuim

Een  journalist van De Standaard contacteert me via mail. Of  hij me mag opbellen over 'over een overlastgeval op het Waspleintje'. Het Waspleintje, dat is over ons deur. We zijn mee 'sleuteldrager' want dat pleintje gaat 's ochtends op en 's avonds dicht.Het is een beetje afgeleefd, maar over een maand gaan we met de buren aan de slag om het wat op te frissen. En tegen dat Oona helemaal speeltuinklaar is, wordt het pleintje helegans vernieuwd. Tof dus, zo'n pleintje over de deur. Tof voor kindjes maar ook tof voor jonge gasten die wat willen hangen. En dat hebben niet alle buren even graag. Want hangen is soms ook drugs verkopen, vuile opmerkingen maken, spuwen en rochelen en zo van die dingen. En vorige week is het dus blijkbaar uit de hand gelopen, er werd iets gezegd over een boksijzer en zo en daar schrok ik toch van. Echt vandalisme ook. En dan een politie-agent die koudweg zegt: daar ga ik niks aan doen, ik wil mijn job niet verliezen. Nou ja, dat wordt dan toch gezegd door de buurman. Dat verwacht ik niet in onze smalle straatjes. Want als het om de buurt gaat, ben ik een complete positivo.  Dus ik negeer die mail. Want ik hoop dat het gewoon over gaat. Dat het gewoon een toevalligheid, een samenloop van omstandigheden is. Het was trouwens al elf uur als ik de mail las en dat is in krantentermen al heel laat. En ik heb alles maar van horen zeggen. Ik verzaak dus aan mijn buregerplicht en antwoord die journalist niet. Ik zoek excuses voor mezelf, maar eigenlijk wil ik niet dat mijn buurt negatief in het nieuws komt. In De Standaard dan nog, een serieuze krant.Dat ene Tom Naegels ook in mijn buurt woont, zal er misschien ook mee te maken hebben. Hoewel.
Ik google nu en zie dat er op 12 mei iets is geschreven over het Waspleintje, maar dan in het kader van de overlastboetes. En het gaat over een geval van vorig jaar juni. En de jongeren worden verdedigd. Oef. Volgende dinsdag is het burendag. Ik hoop dat het niet alleen over overlast gaat. En over spookrijden. Maar over de plannen voor het pleintje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten