woensdag 12 oktober 2011

Over-werk

Het regende een weekend lang. Druppels en werk. Mails die niet meer bij te houden zijn, een plan dat moet worden geschreven. Het is niet van moeten, het is van willen. Ik wil mee, mee met de stroom. En ik werk toevallig in een bedrijf waar het hard gaat. Ideeën en plannen razen door mailboxen over bureaus naar hoofden van collega's, in nota's en dossiers. Dus ik open die mailbox, zie mails binnenkomen op mijn telefoon en grijp op een zondagochtend naar de ipad. Misschien omdat dat van mij wordt verwacht, maar meer omdat ik het van mezelf verwacht. Dat ik er sta. Dat ik overzicht heb en hou en kan geven.

Op zijn minst zeven collega's zaten ook achter hun computer dit weekend. En ik twijfel. Tussen het schone engagement, van ons, wij, die ervoor gaan, blijven gaan, geloven in wat we doen. En tussen dit gejaag en gespurt, nodeloos en overschat, als pionnen in een vals spel.
En het regende. En ik werkte. En twijfelde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten