zondag 23 oktober 2011

dit is alles en dat is goed

Ik was gisteren weer veertien. En dat was fijn.
Ik heb onlangs een ticketje teruggevonden van de theatervoorstelling die mij heeft getoond wat nu eigenlijk de essentie is van theater: een goed verhaal goed gespeeld. Ik werd meegenomen door mijn toneelmentor; ik was veertien en ondersteboven. Het was een bewerking van 'De Tolbrug' van Aidan Chambers en de kaart koste 250 BEF. Een wereld ging open en ik ben naar toneel blijven gaan kijken.
Gisteren zag ik een toneelbewerking van 'Dit is alles' van Aidan Chambers in HETPALEIS. En het was een goed verhaal goed gespeeld. Ik ging alleen en daar was ik uiteindelijk blij om. Ik kon helemaal alleen in mijn herinneringen zwelgen, zonder iemand lastig te moeten vallen met mij puberherinneringen. De herinnering aan volgepende schriftjes met gedichten voor verzonnen liefdes. De herinnering aan de mooiste verzonnen conversaties. De herinnering aan het maken van lijstjes.
En daarna ging ik op café en was ik weer achtentwintig en dat was helemaal perfect.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten