donderdag 29 september 2011

keuzestress

Ik lees graag en veel theaterrecensies. Voornamelijk in De Morgen, maar ook af en toe in De Standaard, Knack, Zone 03,.. Zo blijf ik op de hoogte van wie er wat speelt en ik onthoud dat ook relatief goed. Ik lees veel meer dan ik ga kijken. Véél meer.
Maar hé, ik heb te weinig tijd. Ik moet keuzes maken. En daarom zijn recensies er. En natuurlijk verschillende recensent en ik af en toe van mening, maar dat gebeurt eigenlijk niet zo vaak. Vaak reserveer ik pas als ik de recensie heb gelezen. Zo mis ik veel. Tezuka van Sidi Larbi Cherkaoui bijvoorbeeld, omdat ik las dat het goed is, maar niet zo goed als zijn vorig werk. Ik heb nu al spijt. Maar zo zag ik ook al veel dingen waar ik anders misschien niet was toe gekomen. Deurdedeurdeur van SkaGen bijvoorbeeld, het grappigste stuk dat ik ooit zag. En ooit een stuk in de haven in Lillo, waar ik Bruno Vanden Broecke voor het eerst zag en nooit meer vergat.
Met boeken gaat het ook zo. Maar boeken lees ik nog sneller omdat iemand anders enthousiast was .
Ik ben echt één van de makkelijkste beïnvloedbare mensen die er zijn. Tis dat u dat weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten