maandag 22 augustus 2011

Wat staat er in de kantlijn?

Ik heb altijd lelijk, maar graag geschreven. 2/10 voor schoonschrift, 10/10 voor opstellen. En spreekbeurten. Maar niet alles wat wordt geschreven, moet ook gezegd. Hoewel mooi geschreven, vaak ook mooi gezegd.

Technisch schrijf ik zeer slecht. Ik kan niet met een vulpen schrijven.Ik maak dt-fouten. Ik vergeet soms woorden en schrijf anderen dubbel. De computer helpt bij deze dingen. Bij mij geen nostalgie naar pen en papier. Tenzij naar een schrift, met een kantlijn.

Wat in de kantlijn staat, staat daar niet toevallig. 

Wie vroeger de datum correct schreef voor de kantlijn, kreeg alvast één punt. De kantlijn, eerst voorbehouden voor juffen en ouders. Voor opmerkingen in rood (onleesbaar!) en in groen (goed zo!).
Later helemaal van mezelf voor nota's (examenvraaag?), gesprekken (straks bij mij of bij jou?), gedachten (is dit geen fictie?)  en tekeningetjes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten