zondag 14 november 2021

Dag 6 - Quarantaine dagboek

 


Gezondheid: Geen hoofdpijn meer voor Juno, veel vermoeidheid voor mij.

Gespeeld: Geen enkel spel vandaag...

Geknutseld: Urenlang getekend aan een Sint-lijstje en tekeningen. 

Geruzie: Er werd geruzied om het zwarte potlood. En de gom. En de lat. 

Gegeten: Gezonde ontbijtwafels met banaan en ahornsiroop. Boterhammen. Vegan pompoen mac'n cheese, lekker! 

Gelachen: Oona die al zingend een liedje zocht op google. Terwijl ze in bad zat. En warempel, we hebben het gevonden. 

Geleden: Alle maaltijden duren lang. Hoe meer tijd, hoe trager ze eten. En dan lees ik de krant of kijk ik op mijn gsm, wat hen dan weer ergert, waardoor ze nóg trager eten. En ik me nog meer verveel. Dus de krant pak. Enzoverder, enzovoort. 

Gewandeld: heel Berchem door op zoek naar een versierde postbus. Je kan de brieven aan de Sint natuurlijk in elke brievenbus posten, maar zo'n exemplaar met baard is toch veel leuker? Gek genoeg was de brievenbus aan het station niet versierd. Oona herinnerde zich precies een versierd exemplaar verderop. 7000 stappen, joehoe. 

Gekeken: K2 zoekt K3, hoe lang duurt dat nog? 

Gelezen: Oona las Pluk redt de dieren en ze vond het zo mooi, ze heeft het naverteld aan mij en Juno. Met Juno las ik Jubelientje. En we lazen ook een AVI start boekje dat best grappig was. 

Slecht nieuws van de dag: koffiebar Kornél bleek plots gesloten. Ochtenddrama. Maar veel erger:  als je met niet-gevaccineerden in discussie wil gaan, moet je je dus ook goed voorbereiden. Ik vind het verspilde energie, maar ik kan het ook niet verdragen. 

Goed nieuws van de dag: Stoepbezoekjes van Oma en nichtje Alia en tante Lea. Morgen nog één dag en dan laat ik de meisjes in handen van Michiel. Het is wel goed geweest... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten