woensdag 14 november 2018

Knutseljuf Oona



De knutseljuf van Juno wenst me te spreken. Ze vertelt me over de vooruitgang van Juno, nu al dik drie jaar. Ze weet me te zeggen dat mijn kleutertje perfect weet wat donker geel is en wat licht geel.
Ik vind dat echt knap van haar, zegt Oona. Ze kijkt me vrolijk maar serieus aan en gaat verder met haar bespreking.
Ook het concept van 'binnen de lijntjes' kleuren heeft Juno de voorbije maanden goed begrepen. Naar uitvoering is er nog wat verbetering mogelijk. Juno is altijd enthousiast om te knutselen en ze wil veel zelf doen. Kleuren, knippen, en vooral plakken.
Soms begrijpt ze de knutseljuf wel verkeerd. En ze moet ook nog leren wachten, want juf Oona moet soms eerst nog wat voorbereiden.
Ze kan echt al goed schilderen. Haar naam schrijven is nog moeilijk, maar het rondje van de O kan ze al perfect en als het niet perfect is, dan is het een hartje.
Dat is toch goed voor haar leeftijd, hé mama? 

Ik kijk knutseljuf Oona verbijsterd aan. Ik weet met mijn trots geen blijf.
Ze heeft zoveel geluk met een zus zoals jij, met zo'n knutseljuf, zeg ik wat onhandig.
Ze knikt maar kijkt me niet aan. Haar aandacht is alweer bij het zwartepiet-masker dat ze maken.
Ik neem snel een foto, en ga verder met mijn keukenwerk. Ik snijd ajuin, ik moet er een beetje bij huilen.

1 opmerking: