donderdag 28 maart 2013

Ontbijten in Antwerpen: biologisch dynamische bakkerij en Mampoko


Ik heb nog niks gezegd over de biologisch dynamische bakkerij, op 't Zuid. Sympathiek hoor, en echt lekker, zwaar brood. En de croissant is ook lekker. Maar zoooo lang wachten. En niet duur als ge gewoon nen boterham wilt met goeie confituur. Maar wel duur als ge zo iets extra wilt (gelijk ik) een plakje geitenkaas, sneetje gerookte zalm of yoghurt met nootjes. En het is er ook een beetje koud soms. Dan was Nomade een beetje verder een groter succes. En het is ook verwarrend, want op de Mechelse Steenweg is er ook een biologisch dynamische bakkerij, maar die horen niet bij elkaar of zoiets. Ook trage bediening daar. Dynamisch, hoezo dynamisch?


https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=651e3d01cd&view=att&th=13da30893052f59a&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_bFqVNBCX-VGXrj0WKpRDw&sadet=1364239931575&sads=i6tIpWox4LybCfPjonMT1cdb4V8&sadssc=1Voorbije zaterdag begon mijn verjaardagsweekend (30 word je toch niet gewoon op één dag) in Mampoko. Eigenlijk begon dat weekend in de Colruyt, maar dat is nogal stom om te zeggen. Mampoko had ik gekozen omdat ik, al voorbij fietsend, door de grote ramen, had gezien dat je daar een ontbijt-etagère kreeg. Moi, j'aime des etagères. En ik moet zeggen, dat lag schoon vol met lekkere dingen, spesjaal voor ons zonder vlezige dingen. Oona heeft mijn croissant opgesmuld, dus daar kan ik niks over zeggen. De rest was lekker, de bediening zeer sympathiek. Spontaan vragen of er nog wat extra (lekker!) brood moet zijn? Check! Lekkere kaas, genoeg zalm,.. En fruit. maar compleet uit het seizoen: watermeloen, frambozen, bramen,... dat is toch een beetje raar. Als het nog eens sneeuwt op mijn verjaardag (!), ga ik er ook zeker niet terug, want hun prachtige ramen zijn enkel klas en kou sloop door de kieren. Buikske vol, portemonneeke leeg, ik kon ertegen! Goeie punten voor deze zaak, maar het Eco-café blijft toch op eenzame hoogte met hun gewéldige brunch op zondag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten