maandag 15 november 2021

Dag 7 - Quarantaine dagboek



Gezondheid: Mijn zelftest vandaag was negatief. Ik las ook nog dat ik de best mogelijke afweerstrategie heb: dubbel gevaccineerd én corona doorgemaakt. Als is dat al meer dan een jaar geleden. Ongelofelijk als je daarover nadenkt...

Gespeeld: Juno speelde vanochtend in bed haar letterspelletje. Ik heb ze op deze zeven dagen gewoon beter horen lezen, ongelofelijk fascinerend. 

Geknutseld: Vandaag hebben ze de ramen 'gekuist' en vervolgens met de raamstiften nieuwe tekeningen gemaakt. In Sinterklaas-thema uiteraard. 

Geruzie: alles peis en vree

Gegeten: een heerlijk vieruurtje van bij Nives. En ook verse granola gemaakt. 

Gelachen: Hoeveel is 1 + 1? Raam! Ja, dat is de mop. Zo'n mop die helemaal uitgelegd moet worden. Maar net op dat moment passeerden we langs een verkeersbord met een sticker 'raam'. Dat vond ik dan net heel grappig. 

Geleden: Juno die haar Bingel-paswoord komt vragen wanneer ik op de wc zit. Alsjeblief, geef me twee minuten. 

Gewandeld: naar de speeltuin binnen schooltijd, het voelde ondanks het grijze weer als een gekke vakantie. 

Gekeken: Natuurlijk vind ik de oude reeks van Dag Sinterklaas beter, maar ik kan ook wel genieten van Tine Embrechts als Kneta Knieschijf. 

Slecht nieuws van de dag: de goede dingen van de voorbije dagen zorgen voor afleiding en zelfs af en toe voor een echte energie-opstoot. Maar de terugval is intens. Ik heb nog onvoldoende reserve opgebouwd, dat maakt mijn lichaam me pijnlijk duidelijk. 

Goed nieuws van de dag:  Terug wat tijd voor mezelf, en dat zal vooral rusten inhouden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten