donderdag 11 november 2021

Dag 3 - Quarantaine dagboek


Gezondheid
: twee dochters alive and kicking. Bij mij zit er iets scheef in mijn rug... hopelijk helpt een heet bad. 

Gedoe: ik liet vandaag een eerste pcr test afnemen en dat ging weer vlot. Ik kreeg ook al na zes uur resultaat! Blijkbaar doen die commerciële labo's er veel veel langer over... het is maar een tip. 

Gespeeld: nieuwe spelletjes geruild via het geweldige Wisselspel. Muizenval spelen was heel leuk. Ik maakte met Juno ook drie puzzels. Ringo Flamingo viel een beetje tegen. 

Geregeld: nonkel Stefan kwam ons bevoorraden met een paar boeken. En we begrijpen nu finaal de huidige quarantaine-regels. 

Geknutseld: Oona frustreerde zich met haar 3D pen (ik vind dat ook brol). Juno maakte een knutselding met een glitterset. 

Geruzie: er wordt na drie dagen al eens wat sneller naar elkaar geschreeuwd. Het opbouwen van Muizenval was een uitdaging voor iedereen. 

Gegeten: verse knolselder/pompoen/wortel soep met boterhammetjes. En 's avonds versgemaakte pizza, met pizzadeeg van allemaal restjes bloem. Ik had gisteren al aubergines gegrild, oh zo lekker. Maar het beste was het bananenbrood met chocolade dat Oona helemaal alleen maakte! 

Gelachen: Juno haar danspasjes op de cult-hit Schumacher.

Gekeken: K2 zoekt K3, we kijken die shows in stukjes, en gelukkig maar, want dat duurt zo lang... Ik probeerde ook naar een anti-vax docu te kijken, maar dat hield ik niet vol. Al wil ik het beter begrijpen want ik ben nog altijd boos. 

Gelezen: Oona is begonnen in Marc De Bel, benieuwd wat ze ervan vindt. En ik bestelde Ibbeltje van Annie M.G. Schmidt. 

Slecht nieuws van de dag: geen tijd gehad voor een minidutje en dat wreekt zich. Morgen terug. 

Goed nieuws van de dag: mijn pcr was negatief, Juno haar zelftest was negatief. En Juno mag samen met Oona uit quarantaine, als ze op het einde een negatieve pcr heeft. Toch een heel verschil, tien of zeventien dagen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten