zaterdag 13 november 2021

Dag 4 - Quarantaine dagboek

 





Gezondheid: alles chill. We moeten alledrie soms niezen maar dat zegt dus niks.

Gedoe:  45 minuten aan de lijn met contact tracing... De arme man was heel vriendelijk, ik had spijt dat hij ineens had opgehangen, nog voor ik hem dat kon zeggen. Hij gaf ons helaas de verkeerde quarantaine-regelingen (we volgen wat er nu op de sciensano-website staat). 

Gespeeld: de meisjes hebben even Ringo Flamingo gespeeld toen ik een dutje deed, maar ze schakelden snel over op de tablet. En we speelden Mysterium: een mix van Cluedo en Dixit. Een complex spel en volgens mij veel leuker met meer spelers. Het concept is echt tof en het is fijn om samen met je kinderen de logica van de verbeelding te volgen... 

Geregeld: Chiro verwittigd, voordat contact tracing dat ging doen. Dat vond ik vervelend. Gelukkig is daar ook de richtlijn dat niet álle kinderen getest moeten worden zolang het bij 1 besmetting blijft. 

Geknutseld: een dag zonder het tekenen van een eenhoorn, is een dag niet geleefd (Juno - 6 jaar)

Geruzie: kleine ruzietjes maar geen ontploffingen. Oona biedt spontaan een stukje van haar wafel aan en Juno zegt super lief en oprecht dankjewel. 

Gegeten: Een vieruurtje in het park. Gestoofde venkel met kaasburgers en gebakken gnocchi's. 

Gelachen: flauwe mopjes uit het moppenboek

Geleden: Ik wil niet naar het park! Het park is stom! (... twee uur later...) NEE! Ik wil niet naar huis! We moeten in het park blijven!  

Gekeken: geen idee waar ze naar keken maar het was met veel onderhandeling

Gelezen: Ik mag Ibbeltje niet voorlezen... Oma bracht boekjes uit de kringloop dus we lazen een vintage-Tiny. 

Slecht nieuws van de dag: het gaat niet goed met de corona-cijfers. En alle meningen zijn weer ontploft... En ik heb teveel tijd om op sociale media alles te volgen. Voor de meisjes was het slechte nieuws dat er toch wat schoolwerk wachtte... ze hebben allebei goed onderhandeld over wat er wel/niet gemaakt moet worden. 

Goed nieuws van de dag: De Sint is er bijna! Een kleine hulppiet was de hele dag in haar nopjes! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten