woensdag 10 november 2021

Dag 2 - Quarantaine dagboek

 




Gezondheid: Oona is er zo goed als bovenop. Goed geslapen, vrolijk opgestaan. Tegen de avond was ze wel moe en haar eetlust is er nog niet echt helemaal, maar ze was opgelucht dat ze zich beter voelde. 

Gedoe: de hele dag wachten wachten wachten op de uitslag van de testen. Het is zo druk dat het systeem weer behoorlijk onder druk staat. 

Gespeeld: ik deed een dutje en de meisjes speelden Onderuit. Veel geroep. Ik vermoed dat het tactisch niveau van een tienjarige versus dat van een zesjarige tot frustraties leidde.  

Geregeld: niks denk ik. De was gedaan?

Geknutseld: Juno maakte een heel mooie tekening. Oona werkte bijna een uur aan een schema op het schrijfbord, maar ze was de hele tijd het 'systeem' aan het herbekijken. 

Geruzie: tablet-crisis. Iets met De Smurfen en de Zoete Zusjes, voor de kenners. 

Gegeten: vegan hotdogs (van AH-huismerk, ik vond ze lekker!) en tarte tatin van knolselder/appel/witloof met veldsla/peer. 

Gelachen: met een herfstblad, zie foto. We gingen niet naar een speeltuin maar naar de Wolvenberg, daar zijn alleen maar mensen met honden en dan hebben de meisjes geen enkele moeite om afstand te houden. 

Geleden: kinderen die willen helpen koken. Je zou daar blij mee moeten zijn. Maar. Echt. 

Gekeken: zie geruzie

Gelezen: een heel grappig boekje van de bib over bacteriën: Niet aan dit boek likken. 

Slecht nieuws van de dag: de testresultaten. Oona is sterk positief. Juno is negatief. Dus quarantaine van minstens 17 dagen voor Juno. Voor ons als gevaccineerde volwassenen niet helemaal duidelijk, we bekijken het stap voor stap. 

Goed nieuws van de dag: Oona moet geen tweede test doen. 

En ik? 

Opgestaan met iets dat scheef zit in mijn rug, en dat zeurt al de hele dag. En ik ben moe. Veel te veel op mijn telefoon zitten kijken in afwachting van die resultaten. Me boos gemaakt op alle niet-gevaccineerden en geprobeerd om mijn gedachten daarrond helder te formuleren, maar dat is toch niet helemaal gelukt. Maar de dag ging eigenlijk wel weer snel voorbij... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten