dinsdag 9 november 2021

Dag 1 - Quarantaine dagboek



Gezondheid: Oona is slapjes. Juno heeft alle energie die je verwacht bij een zesjarige en nog een tikje meer. Mijn zelftest was negatief zoals verwacht. Het is 'dag 2', omdat gisteren de symptomen bij Oona begonnen en ze een positieve zelftest deed. 

Gedoe: met een zieke Oona op de fiets en Juno achterop naar een labo in de buurt voor een PCR test. We waren te laat én ik was de ID-kaarten vergeten, maar dat bleek dan toch allebei niet zo erg. Juno was heel stoer (het was haar eerste test), bij Oona was het weer heel pijnlijk. We gaan volgende keer vragen of het ook in haar rechterneusgat kan. 

Gespeeld: Het kaartspel Hippe kippen, Oona en ik worden er te goed in. Ook Scrabble voor het eerst met Oona, maar ze heeft pech dat ik daar nu eens écht goed in ben. Ze speelden ook een dierenmemory uit het Zoo-magazine en een soort wie-is-het. En dat allemaal zonder geroep. 

Geregeld: de spelletjeskast hebben we gereorganiseerd en we hebben nieuwe tweedehands/ruil-spelletjes besteld. 

Geknutseld: Juno maakte een libelle van een keukenrolletje en vouwde een koala. 

Geruzie: een koala is een zen-dier, een koala vouwen is niet zen.

Gegeten: fruitsla 's ochtends, 's middags brood met een eitje, 's avonds spaghetti met paprikareepjes uit de oven. Het smaakte ons, zelfs Oona kon wat eten. 

Gelachen: er hing plots een sneetje kaas op mijn poep. Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat is kunnen gebeuren, maar het was wel heel grappig. 

Geleden: de jazz-impro op de piano van Juno. Toen ik haar zei dat mijn hoofd daar te moe voor was, schakelde ze vlotjes over op bestek-percussie. Au. 

Gekeken: Juno keek wat YouTube brol, 's avonds keken we nog een stukje 'K2 zoekt K3'. Of ja, zij kijken, ik typ dit :-).

Gelezen: Oona las 'De juwelendief' uit en vond het een van de beste boeken ooit. Ik las om vijf uur 's ochtends in een boek over filosofie en het boeddhisme, ik ga die pagina's moeten herlezen denk ik. Ik zoek nog nieuwe voorleesboeken. Maar... 

Slecht nieuws van de dag: de bibliotheken in Antwerpen zijn ALLEMAAL gesloten tot 16 november. Ik kijk uit naar een nieuw, beter bibliotheeksysteem maar wat een karma dat die sluitingsperiode net samenvalt met onze quarantaine...

Goed nieuws van de dag: verzekeringen! Dit weekend zouden we met een lieve vriendin en onze dochters een weekendje doorbrengen in Centerparcs. Ik had de geniale ingeving een tijd geleden om bij de herboeking (uiteraard, corona....) ook een 'multi risk' verzekering te nemen. Het ziet er dus naar uit dat we ons geld terugkrijgen en we een nieuw moment kunnen inplannen 


En ik? 

Om 11u was ik doodop. Maar vanaf dan, moest er niets meer. Alles wat ik moest regelen, had ik geregeld. Het lukte me om een mini dutje te doen. Ik heb de avond gehaald. Niet denken aan de volgende dagen en hoe die zouden kunnen verlopen. Deze dag is gelukt. Nu wat meer en beter slapen dan voorbije nacht. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten